lördag, juni 23, 2012

Häst och post

Vi åkte till Folkets Park idag.
Sofia hade önskat att få åka en karusell så vi tog med henne in till stan och gick en sväng i parken innan de öppnade tivolit. Rickard och hon tog bussen in medan jag körde lite senare med bilen.
Innan vi hittade varandra igen hade hon och Rickard varit på Arken och tittat på djuren och sedan köpt var sin glass.
Waiting to ride a pony
Det var fortfarande nästan 30 minuter innan karusellerna satte igång så när Sofia bad att få rida ponny gav vi med oss.
Efter karusellerna körde vi till affären för att hämta paket och för att handla inför nästa vecka när Rickard skall vara själv med Sofia på dagarna.
Isabel är fortfarande på Kollo, vi skall upp och hälsa på henne imorgon, söndag, och jag skall jobba hela nästa vecka också.
It had arrived after all!!
Jag fick äntligen hämtat mitt paket. I onsdags när avin kom sa de att paketet inte kommit till ICA. I torsdags när jag försökte igen sa de samma sak, och efter kontakt med Postens kundtjänst fick jag rådet att be dem kolla manuellt på hyllorna och inte lita på datorn för paketet fanns inte registrerat ngn annanstans.
När jag föreslog det på ICA skakade de bara på huvudet och menade att de hade för mycket att göra så dagen innan Midsommar ...
Dock - idag när vi var där och jag vänligt men bestämt bad dem gå in och leta på hyllorna tog det ca 45 sekunder att hitta paketet.
Det hade registrerats in på fel streckkod och matchade inte min avi.
Det är ju inte heller så att det inte hänt förut - lite slarvigt kan jag tycka. Men - nu har jag det i alla fall!
Londontygerna skall bli väskor, påsar och necessärer medan det rosa flanelltyget skall bli pyjamas eller nattlinne - jag har inte riktigt bestämt mig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...